Waarom pakt mijn pc geen lege cd's?

Ik heb een windows 7 pc nu wil ik wat muziek op cd branden maar als ik er een lege cd instop reageert hij gewoon niet dit is toch vreemd? of ligt het aan bepaalde instellingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
11 jaar geleden
Is het wel een cd brander? Of alleen een cd lezer?
capthavoc
11 jaar geleden
misschien staat automatisch opstarten voor dvd/cd wel uit ?
(zie help en ondersteuning ) er staat namelijk ook niets op een lege cd maar
normaal zou er dan wel de optie met welk programma wilt u bestanden branden naar,... tevoorschijn Maar eigenlijk is dat een onhandige optie ,
in dit geval kan je beter andersom werken je kan beter beginnen je brand programma op te starten
en de bestanden klaar te zetten
dan de brand knop in te drukken
dan gaat hij vragen om cd
(als je die dan invoert en je zou automatisch opstarten aan hebben staan dat komt eerst die stomme melding die je dan eerst weer weg moet klikken)
voordat hij verder zijn werk doet
dus het is eigenlijk handiger dat ie niet vanzelf opstarten zeker in het geval van cd of dvd branden heb ik persoonlijk liever niet dat ie auto opstart het is misschien even een kwestie van wennen aan de omgekeerde volgorde maar werkt uiteindelijk wel beter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste capthavoc dit heb ik al geprobeerd maar ik denk gewoon dat hij kapot is omdat ik nu ook geprobeerd heb om er een normale dvd in te doen die hij ook niet pakt. Als ik er een dvd in stop begint hij ook een beetje te ratelen en ongeruststellende geluiden te maken. Ik denk dat ik gewoon contact opneem met S&F waar hij vandaan komt.
maar bedankt voor je reactie
gr. jeweetwelwie
capthavoc
11 jaar geleden
ok dat klinkt idd alsof ie defect is

Het beste antwoord

Dit is een 'nieuwe' functie in Windows 7. Het is een soort beveiliging voor wanneer de cd opstart dat er niet zomaar kwaadaardige software kan gaan draaien. Ga gewoon naar je verkenner en kijk daar of je de cd wel kan benaderen.

Werkt dat ook niet dan is er vermoedelijk hardwarematig iets mis met je optische drive.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okay bedankt, ik denk dat er wat mis is met de hardware aangezien de brander ook vreemde geluiden maakt.Toch maar eens terug naar de S&F aangezien in de pc nog maar een maand of 7 heb.

Andere antwoorden (2)

dat kan,heb ik ook wel eens gehad,cd er in gedaan toen met rechter muisknop op cd formatteren geklikt,toen werkte het wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik al geprobeerd maar dan geeft de pc aan dat ik een cd moet plaatsen maar bedankt voor het meedenken
gr.
Er van uitgaande dat het inderdaad een brander is en geen lezer, is het verstandig de firmware van de brander te up-daten. Eenvoudig gezegd komt het er op neer dat je brander (of beter de firmware van je brander) het merk of type cd niet "kent". Door the update los je dit probleem veelal op. Je hebt gewoon een nieuwer type cd dan de brander kent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De firmware heb ik al proberen bij te werken maar de pc geeft aan dat de nieuwste versie al geinstalleerd is
gr