Hoe schakel je al die progamma's die op het begin komen als je windows opstart uit?

Hallo,
ik heb een windows 7 starter en sinds kort heb ik veel last van de automatisch opgestarte dingen. Die programma's starten dus op als ik windows op start. Dan loopt mijn pc telkens vast, waarom weet ik niet, maar ik kan dan bijna nergens meer op klikken. Er functioneert weinig. Hoe kan je die programma's uitschakelen zonder dat je het via het programma zelf doet.

Bij voorbaat bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
11 jaar geleden
Let wel op met dingen uitschakelen, sommige zijn echt nodig voor windows
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel echt meer de programma's zoals Skype, Windows Live Messenger etc. De dingen die er komen zijn door mij gedownload, behalve Linkury, ik zou geen idee hebben wat dat is.
Pieter2011
11 jaar geleden
Inderdaad: goed uitkijken. Hier een aantal tips: http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Windows%20Onnodige%20opstartende%20programmas%20uitzetten%20waardoor%20uw%20pc%20weer%20sneller%20wordt

Antwoorden (3)

Volgens mij gewoon op het toetsenbord: control+alt+delete en dan taakbeheer aanklikken ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je doen in MSconfig -> start, uitvoeren, typ in 'msconfig', tabblad 'opstarten' en dan uitvinken wat je niet denkt nodig te hebben. Wel even goed opletten dat je geen belangrijk dingen zoals antivirus uitzet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan inderdaad met het programma MSCONFIG. LET OP: Zorg ervoor dat je goed weet wat je aan het doen bent. Je kan snel je PC om zeep helpen. Kijk filmpje in bron voor zeer duidelijke uitleg over wat je wel en niet moet doen.