Als ik een laptop koop hoe kan ik dan zien of er dan al word en powerpoint opzit?

Of moet je dit er altijd nog bij kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (4)

Je moet dat er altijd bij kopen! Als je naar een computerwinkel gaat en zegt zouden jullie word en powerpoint en... er al willen opzetten? Dan doen ze dat tegen een prijsje en zit je er zelf niet mee te sukkelen. Al is het helemaal niet moeilijk om dit zelf te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal moet je dit erbij kopen. Het Office-pakket is immers geen besturingssysteem maar een toepassing.

Soms zit er al een soort 'pre installatie' op maar gaat die pas werken als er een licentie is aangeschaft. Dat komt op hetzelfde neer want dan werkt het pas nadat er betaald is.
11 jaar geleden
Microsoft office zit er vrijwel nooit bij.
Soms een 30 dagen proefversie, daarna zul je het moeten kopen.
Libreoffice is een vrijwel gelijkwaardig, gratis pakket (zie bron).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zit dat er niet bij, je kan ook open office downloaden. Dat is gratis en werkt net zo goed hoor