waar kan je gratis data opslaan op internet?

voor het geval mijn computer zou crashen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt dat nou aan mij, of ben ik de enige die moe wordt van dat alles maar gratis moet EN zonder enige moeite ??
Zucht.......
Ik dacht het een typisch puberdingetje was (die groeien tenslotte op in de Wereld van Gratis), maar ook die illlusie heb ik al niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, je bent niet de enige. Crisis, zal ik je zeggen !

Antwoorden (7)

afhankelijk van hoeveel je wilt opslaan, hier is een lijstje:

http://freenuts.com/top-10-free-cloud-storage-services-for-you-to-back-up-and-sync-files/

En dan heb je natuurlijk nog: Rapidshare, Uploading, Crock, EasyShare, FileFactory, Fileserve, Netload in, etc.

Toegevoegd na 41 seconden:
Natuurlijk wel EERST je bestanden uploaden, niet na het crashen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik Dropbox, je kunt voor 2gb gratis data opslaan, voor documenten is dit genoeg maar voor foto's of films zou ik iets anders zoeken, het mooiste zou zijn als u nog een oud skydrve account hebt, daar kreeg je vroeger 25gb gratis opslag, tegenwoordig is dat 5 geloof ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen kijken naar

Google Drive:

https://drive.google.com/start#home

of

Windows Live Drive:

http://windows.microsoft.com/en-US/skydrive/home
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mozy.com
krijg je gratis 2 gig lijkt niet veel maar bedenk.
Alles wat je zelf niet hebt gemaakt kan je meestal wel terug vinden op internet zelf.
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
ik doe het meestal on the go
maar mozy redt altijd mijn bare essentials foto gaan naar picasa bijv
gmail hoeft echt niet
dan blijven hooguit je eigen gemaakte word doc etc over en dat is echt niet veel
Als het echt om grote hoeveelheden data gaat kan ik www.1fichier.com adviseren.

Ikzelf heb daar ongeveer 1.5 TB "geparkeerd" staan.

Bestanden tot 20 GB per stuk kunnen eenvoudig geupload worden via FTP-software.

Met een gratis account zul je regelmatig je bestanden moeten downloaden omdat ze anders verdwijnen.

een jaar abbonement kost slechts 25 euro en een abbonement voor onbepaalde tijd kost 60 euro.

Ik ben zeer tevreden over de geleverde service en snelheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://www.dropbox.com/

Daar staat ook een video met instructies.
Ik vind het zelf erg handig en fijn werken, en het is ook nog eens gratis.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is ook nog SkyDrive van Microsoft, gratis, en onlangs flink vernieuwd. Standaard heb je 7GB tot je beschikking.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het beste is natuurlijk om regelmatig een 'image' van je hardeschijf te maken op bijvoorbeeld een externe USB-schijf. Alleen daarmee kun je een volledige crash herstellen op desnoods een andere, nieuwe hardeschijf (Zie bijvoorbeeld het pakket Acronis True Image).

Daarbij kun je ook je eigen belangrijke documenten op een USB-stick zetten. Die dingen kosten tegenwoordig hoegenaamd niks meer.

Bovendien: waarom zou je al je belangrijke, persoonlijke data in de cloud zetten? De meerderheid van al die cloud-aanbieders hebben zoveel voorwaarden en bijkomstigheden, dat ze vaak genoeg alsnog jouw documenten / foto's mogen doorsnuffelen, en bij het minste of geringste (zie preutse Amerikanen) je hele account sluiten. Niet alleen je bestanden, maar ook je email en apps, etcetera. *Zie Android-voorwaarden*