Hebben computermuizen altijd dezelfde indeling? Zo niet, wat kunnen verschilpunten zijn?

De standaardindeling, die ik heb, bevalt mij niet echt. Ik heb soms de neiging om mijn muis schuin te hebben, zodat ik per vergissing op de rechtermuisknop druk, waarna een aantal opties op mijn scherm verschijnen of de tekst gaat scrollen. Bovendien, als ik met mijn wijsvinger op de linkermuisknop druk, kan ik met een andere vinger per ongeluk de rechtermuisknop of de scroller raken. Daar baal ik wel eens van. Zijn er ook muizen met zowel links als rechts van de muis de "linkermuisknop" en slechts een klein plekje voor de "rechtermuisknop" en de scroller?

11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Muizen worden i.h.a. voor de grootst gemene deler ontworpen, daar is de markt het grootst voor. Maar er zijn wel degelijk andere muizen op de markt waarbij je het probleem van dubbelklikken kan voorkomen.

Misschien is dit wat:

http://www.eengoedhulpmiddel.nl/communicatie/computergebruik/muizen/