ik heb abobe reader maar toch krijg ik geen pdfs geopend, hoe zou dit komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Misschien heb je er een versie van die inmiddels verouderd is. Dan moet je even de nieuwste installeren via http://get.adobe.com/nl/reader/
Op een gegeven moment zijn er namelijk zoveel aanpassingen geweest dat de bestanden op de oude versie niet meer geopend kunnen worden.
Amadea
11 jaar geleden
Het kan zijn dat Adobe Reader even opnieuw geïnstalleerd moet worden. Verwijder de oude versie via Start > Configuratiescherm > Software (of: Programma's en onderdelen), start daarna je pc opnieuw en installeer de meest recente versie.

Maar er is nog een andere mogelijkheid. Misschien is er een verkeerd programma gekoppeld aan het pdf-bestand.

Dat kun je eenvoudig even checken. Klik met je rechter muisknop op het pdf-bestand en linksklik op "Openen met..". In het schermpje wat nu opent, moet je "Adobe Reader" even markeren door er met je muis op te klikken. Zorg ervoor dat links onderaan "Dit type bestand altijd met dit programma openen" is aangevinkt. (In mijn afbeelding staat Foxit Reader vermeldt, omdat ik dat programma prettiger vindt dan Adobe Reader). Klik vervolgens op OK.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011