Welke videomontagesoftware gebruiken TV-studio's vaak, en hoe monteren ze dat?

Welke videomontagesoftware gebruiken TV-studio's vaak? Ik zie vaak hele toffe animaties in beeld komen in de leader en bijv. wisselde camera standpunten bij interviews terwijl er naar mijn idee echt met één camera wordt gewerkt. Hoe doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Hallo,

Vaak gebruiken ze verschillende software. om alles te knippen en te plakken.
Een gratis (en makkelijk) montageprogramma wat bij veel soorten van windows al op je pc is geinstalleerd is: windows movie maker.

wat gevorderde gebruikers gebruiken vaak programma's als pinnacle studio. hier kun je namelijk audio en video bewerken en heb je veel meer mogelijk heden dan de standaard van windows.

groeten,