Wat kun je doen aan neptelefoontjes van microsoft

Kreeg net een onverstaanbare man cq indier aan de telefoon dat hij namens microsoft belde.

Landcode waar hij onder belde was peru.

Onverstaanbaar enz..
Probeerd al een aantal maal te bellen dat hij mijn computer nodig heeft..

Wat te doen ...

En andere mensen opgepast!!
Niet doen wat hij zegt..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Amadea
11 jaar geleden
Het nummer blokkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe hem de groeten en zeg dat 'ie maar weer de rimboe in moet gaan ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vorige week ook....en omdat ik een digibeet ben, met een laptop die wel eens rare kuren vertoont, vond ik het op zich aannemelijk dat de doorgestuurde foutmeldigen naar Microsoft een reactie kregen. Maar hoe kwam hij aan mijn telefoonnummer? Vooral, omdat dit de laptop van mijn (overleden) vader is, en ik de wachtwoorden van mijn vader niet heb gevonden na zijn overlijden, dus alles gaat via zijn naam. En toen hij dus ook nog via de telefoon toegang tot mijn computer wilde hebben om de fouten te herstellen, werd het mij te gortig....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je telefoon ergens anders neerleggen en weglopen tot íe uitgepraat is? Een leuk, uitgebreid verhaal vertellen over de buurvrouw van de tante van je vriendin uit Australie ;-)

Het beste antwoord

Je kunt er weinig aan doen.
Alleen als je nummerherkenning hebt, kun je besluiten anonieme bellers en onbekende nummers negeren.
Wat ik bij twijfel ook wel eens doe, is vragen of ik naar het nummer kan terugbellen. Daar houden ze niet van en hangen dan meestal op of zeggen dat dit niet gaat. (Werkt ook goed bij onverwachte telefonische enquêtes).
Het probleem is bekend en vervelend.
Ook Microsoft heeft hierop gereageerd. (zie link)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niets doen, gewoon opleggen als hij belt.
Die mensen zijn toch niet te veranderen

Toegevoegd na 27 seconden:
en ook niet te pakken te krijgen, dus bespaar je de moeite
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij XS4ALL is het blokkeren van een telefoonnummer anders niet moeilijk. Ik typ na het gesprek gewoon *#*351*# en hoor die beller nooit weer.
anneliez
11 jaar geleden
waarschijnlijk hebben ze, om dat te voorkomen meerdere telefoonnummers