Met welk programma kan ik een stuk van mijn .mov file afknippen?

Hij is iets te lang, maar ik heb nog nooit een video ingekort. Waar kan ik dat mee doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Met ieder viedeobewerkingsprogramma zoals Magix, Nero, Pinnacle Studio. Van een aantal pragramma's kun je een proefversie downloaden. Ik denk overigens dat Windows Movie maker deze file-extensie niet herkent.
Je kunt overigens een MOV File Extensie converteren naar b.v. een AVI extensie. En ja, dan wordt het allemaal een stuk makkeleijker. Zie hiervoor http://dotwhat.net/mov/565/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukt!

Andere antwoorden (2)

Je kan eens proberen met Pinnacle Studio. Dit programma is wel niet gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het een goed programma is, vind ik dat best okay.
Je kunt dit ook doen met Windows movie maker... dit programma zit vaak standaard op windows geïnstalleerd dacht ik. Daarnaast heeft Nero (het brandprogramma voor cd's en dvd's ) ook een onderdeel waarbij je gemakkelijk video's kunt bewerken.
Ik maak zelf voor wat meer proffesioneler videobewerkingingen gebruik van Pineapple en Cyberlink Powerdirector. Deze programma's kun je kopen bij bv Mediamarkt en andere winkels waar ze computerprogramma's verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O! effe zoeken naar windows movie maker, of ik die heb... ;-) monumentje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okay, ik heb m wel, maar windows movie maker ondersteunt geen .mov bestand... :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow :( dat had ik niet voorzien. Je kunt je bestand converten naar een .mpeg bestand.... maar das weer ingewikkeld enzo. Je kunt kijken of het je lukt? http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=260413
Hier staat misschien iets bij.
En anders toch een officieel programma kopen....
Uiteindelijk is een echt programma toch het mooist, ik kreeg zo de smaak te pakken met een probeerprogramma dat ik het kocht... doe momenteel veel aan videobewerking, echt leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik niet erg, een progje kopen, maar ik wil wel weten welke dan?! Pinnacle ben ik vast aan het onderzoeken, en je forum thread ga ik straks even lezen want ik moet eerst even boodschappen doen :-)
Ook is converteren eigenlijk niet de bedoeling. Het wás oorspronkelijk een 35mb powerpoint-prettig-kerstfeest-presentatie, die ik dus (joepie) heb kunnen omzetten naar een 4,5 mb quicktime movie bestand!! nu past ie tenminste in de email en online. Maar, hij is dus 20 seconden te lang ongeveer. En ik heb m net uit test even omgezet naar mpeg2, wauw, 28mb!! dat doe ik dus maar niet. Bedankt voor je info! en ik ga er straks gauw mee verder!! ik hoef alleen nog maar een stukkie af te knippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oki :) succes ermee! En owja, het gaat echt veel ruimte innemen.... als ik een filmpje van een kwartier goed heb omgezet dan ben ik zo 2 gig verder.... Een externe harde schijf doet dan wonderen voor je computer ;) Zeker na enkele films van een paar uur....
Hoop dat het je gaat lukken!