Wat betekent Server maintenance?

Wat betekent dat?
''Server maintenance'' ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderhoud aan de server (van een website, gok ik). En dus tijdelijk even geen website.

Het beste antwoord

Een server is een computer of een programma dat diensten verleent aan andere programma's. In de eerste betekenis wordt met server de fysieke computer aangeduid waarop een programma draait dat deze diensten verleent. Hierdoor zijn er aan servers vaak meer mensen tegelijk verbonden, waar een pc bijvoorbeeld maar een enkele gebruiker tegelijk kent. Servers kunnen onderling diensten verlenen, maar wanneer een werkstation een verbinding heeft met de server, dan noemen we dat werkstation een client van die server.

In maintenance betekent in onderhoud.

Vaak betekent dit dat een website tijdelijk niet bereikbaar is omdat er iets met de server gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Server onderhouds werkzaamheden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Server maintenance betekent letterlijk serveronderhoud.

Meestal houdt deze melding op websites (This website is down for server maintanance, o.i.d.) in dat de database wordt gebackupped. Daarnaast kan er ook sprake zijn van updates van het besturingssysteem, antivirus en/of het shrinken en opschonen van de database.
rose