Hoe maak ik een eigen zoekmachine? Zie beschrijving.

Ik ben op zoek naar een tutorial oid hoe ik een soort zoekmachine kan maken. Als je bijvoorbeeld zoekresultaten van Bol.com en wehkamp.nl wil samenvoegen tot 1 zoekvlak, hoe moet dat? Ik wil dus van twee bestaande zoekvlakken, één zoekvlak maken die ik op mijn website kan plaatsen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom willen mensen toch allerlei dingen
waarvan ze geen idee hebben hoe dat moet?
Of het wel kan?

Antwoorden (1)

Het eerste wat je moet hebben, is een beetje kennis van PHP en/of HTML. Vervolgens moet je gaan kijken naar de structuur van de zoekopdracht.

Bij Wehkamp is dat bijvoorbeeld zo:

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/Resultaten.aspx?N=186&Nty=1&Ntk=ART&CC=&Ztb=False&VIEW=Grid&cm_pi=Zoeken&cmid=WEHZOE&Ntt=tuin

Waarbij "tuin" in dit geval het zoekwoord is geweest waar ik op heb gezocht. In principe komt het er op neer dat je dit kunt gebruiken om je zoekopdrachten in te schieten. De uitkomsten kun je bijvoorbeeld laten tonen in een separaat venster.

Ook kun je natuurlijk de zoekquery opgeven aan Google, waarbij je de uitkomst laat zien in Google.