Zit er een standaard fotobewerkingsprogramma in Windows waarmee iemand een screendump kan maken?

Sorry dat ik hier zoveel vragen over stel, maar ik moet een totale digibeet op afstand een beetje voorthelpen. Ik gebruik zelf altijd Paint Shop voor alles en voor mij zijn dit soort dingen eigenlijk vanzelfsprekend. Ik gebruik het dan ook zonder er verder bij na te denken, maar zij heeft dit dus niet en ik heb geen idee waar ik haar anders een screendump mee kan laten maken om naar mij te versturen. Ik ben bang dat ik haar zelfs niet hoef te vragen welke Windows versie ze gebruikt :-/

Is niet lelijk bedoeld hoor, en ik help haar graag en ze wil graag leren, maar sommige dingen kan ik natuurlijk ook niet van een afstand bekijken :-/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is al gegeven: Paint is het afbeeldingsbewerkingsprogrammaatje dat standaard met Windows wordt meegeleverd, al vele Windows-versies lang. Maar zelfs als de digibeet in kwestie per ongeluk geen Paint meer heeft, valt er altijd wel iets te hacken door de screendump te plakken in een ander programma dat het weergeven van afbeeldingen ondersteunt. Bijvoorbeeld Word of Powerpoint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey, dat is een goeie! Jammer dat je dit niet in een antwoord hebt gezet zodat ik je echt kan plussen :-) Heb het net geprobeerd en werkt ook in Word, en ik weet dat ze mij dat wèl kan sturen. Thanks! Zowiezo misschien geen overbodige luxe om dit in een antwoord te zetten omdat er ook een boel zijn die de reacties niet lezen en hier nog wel wat aan kunnen hebben.

Het beste antwoord

In Paint kan het.

1. Om een kopie van uw gehele scherm te maken drukt u enkel de Print Screen knop van uw toetsenbord in.

2. Ga nu naar Paint. (Start, alle programma's, bureau-accessoires, Paint)

3. Klik eerst bovenin op 'Bewerken', dan op 'Plakken'.

Je kunt de screenshot dan opslaan door te klikken op 'Bestand', en dan 'Opslaan als'.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In windows is dat al: PrintScreen en ALT Printscreen... De eerste is hele scherm en de tweede is het huidige venster...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de screendump dan in een bewerkingsprogramma te krijgen (bijvoorbeeld Paint) dien je te plakken vanaf het klembord.
(Sneltoetscombo: CTRL: + V)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In windos zit een programmatje genaamd “knipprogramma” hiermee kun je eenvoudig screendumps maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Beldoel Windows Vista.