Kan het zijn dat Spotify mijn computer vertraagt?

Ik had Spotify en mijn computer werkte trager, nu heb ik hem verwijderd en kan ik beter en vlugger surfen, is dit normaal? Hebben er nog mensen dit ondervonden en wat als ik terug spotify wil downloaden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.3K

Het beste antwoord

Spotify is een streaming programma, heeft dus continue internetconnectie en gebruikt ook vrij veel werkgeheugen. Het kan dus als je pc niet zo krachtig is dat deze traag wordt, of dat je internet langzamer wordt erdoor. Probeer wat andere programmas af te sluiten, of download een gamebooster.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoe meer bestanden je download hoe trager je pc zal werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij dat dit niet normaal is..
Ik heb ook spotify op mijn computer staan,
hierdoor heb ik geen problemen met de snelheid van mijn computer gekregen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar is natuurlijk wel waar, dat als je al erg veel (grote) bestanden op je computer hebt staan hij langzamer zou kunnen gaan werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NETLIMITER = soort digitale verkeersregelaar(software) die op verschillende wegen een snelheidslimiet instelt. Wil je dat downloaden van torrents niet de overhand krijgen, stel dan met Netlimiter een maximumsnelheid in. En geef bijv. Skype voorrang. Net limiter onderschept netwerkverkeer van en naar pc via virtuele netwerkkaart en controleert alle netwerkdata.
Meet werkelijke snelheid van je internetverbinding op www.speedtest.net.
Oudere adsl-verbindingen hebben vaak last van te lange afstanden tussen centrale en huisaansluiting. Vaak ook zeer lage uploadsnelheid tov. van de downloadsnelheid.
Netlimiter zorgt alleen voor orde in de chaos op pc waar deze software is geïnstalleerd. Heb je een thuisnetwerk, schaf dan router aan met optie Qos(quality of service) dit werkt net als NetLimiter, maar omdat je beperkingen al in router instelt wordt elk apparaat aangesloten op de router (pc, mobiele telefoon, tablet, tv enzovoorts) aan de regels gehouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spotify kan de computer vertragen als dit bij het opstarten aanstaat. Dieperliggende oorzaak kan tevens zijn dat uw computer niet optimaal is qua snelheid. Tips van mij:
1. Spotify niet niet automatisch laten opstarten (alleen voor als u het niet gebruikt)
2. Kijken of u nog voldoende schijfruimte heeft (>10% van capaciteit harddisk), zo niet, dan dient u het een en ander te moeten verwijderen.
3. Eventueel uw ramgeheugen uitbreiden. Dit kunt u bij de lokale computer winkel inkopen voor €10-€60,-.

Voor spotify kunt u via onderstaande link de handleiding doornemen.

Veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals aangegeven kun je beter automatisch opstarten uitzetten. Spotify is continu in verbinding en zorgt er voor dat het up to date blijft. Het laat continu albums op de voorpagina etc.

Gr,

bouw123