Is er een pc-programma waarmee ik een inkomend skype gesprek via een modem kan doorsturen naar vast nummer op het vaste net (dus niet via Skype out!)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Tot zover ik het weet en kan vinden niet.
Uw modem zou dan contact moeten kunnen leggen met het regulier telefoonnet m.a.w. hij zou moeten kunnen bellen.
Met de moderne modems is dat veelal niet meer het geval.
De oudere modems waarmee je nog letterlijk moest inbellen hadden wel een soortgelijke optie, hiermee kon je namelijk ook gewoon standaart bellen en faxen zonder gebruik te maken met het internet.

Als ik dan een stap verder kijk en dan denk richting beveiliging denk ik ook niet dat dat wenselijk is.
Een willekeurig iemand zou uw systeem dan kunnen gebruiken voor een gesprek met bijvoorbeeld opa en oma in zeer verweggistan op jouw kosten of faxen met jouw nummer als id.
Dat lijkt mij al met al niet wenselijk.