Hoe werkt de cluster functie van Cpanel?

Worden servers qua cpu en disks echt aan elkaar gekoppeld en wat als er een server uitvalt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Om te beginnen is CPanel dus alleen een administrative schil, die kan draaien op -in een vps omgeving.

cPanel is a Unix based web hosting control panel that provides a graphical interface and automation tools designed to simplify the process of hosting a web site.

Wat betreft de virtuele omgeving vps De cpu en disks zijn niet aan elkaar gekoppeld, wel kan men (afhankelijk van de gewenste uptime) zorgen dat er altijd een (schaduw of backup) server beschikbaar is op een 2e virtuele omgeving, bij problemen, kan je dan snel overstappen naar de reserve server. Bij luxere omgevingen, zoals vmware, kan dat bijna zonder merkbare hickup´s