Hoe krijg ik bij een Macro een schermpje die om toestemming vraagt?

Ik heb een Macro, en ik zou graag willen dat als ik de macro gestart hebt, er een soort pop-upje komt (zoals een msgbox) met daarin 2 mogelijkheden: doorgaan met het script, of het script annuleren. Hoe doet ik dit? :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

dat kan je bij het beveiligingsniveau instellen. HEt vertrouwenscentrum in de nieuwste excel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Welnee, dit is niet wat coolekido bedoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat doet het anders wel precies: vragen om toestemming. Maar wat jij zegt kan ook, en er kan meer/ andere info bij.
Dat doe je door aan de msgbox een argument toe te voegen met de knoppen die je wilt zien. Als op Ok wordt geklikt, geeft de msgbox de waarde 1 terug, bij Cancel de waarde 2

Sub Coolekido()
Dim Answer As Integer

Answer = MsgBox("Kies ja of nee", vbOKCancel)

If Answer = 1 Then
'voer opdracht uit als op Ok is geklikt
Else
'voer opdracht uit als op Cancel is geklikt
End If

End Sub
paulus811