In welke formaten kun je filmpjes opslaan in after effects ?

Ik heb alleen nog maar gevonden dat ik in avi kan opslaan maar dit duurt erg lang, ik heb een filmpje van 3 minuten en dat duurt een uur met opslaan..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Avi is een container net als Mpg en Mkv
En kan in verschillende smaken en maten komen.
Bijvoorbeeld raw avi, Div-X, X-Vid enz.
Er is helaas nog niet echt een standaart.

Beetje gangbare formaten zijn voor DivX
720 x 544
640 x 480
592 x 448
544 x 416
512 x 384
448 x 336
400 x 304
384 x 288
336 x 256
320 x 240

http://www.weethet.nl/dutch/video_formats.php

Voor Hd
720p 1280x720
1080i 1440x1080
http://www.evertz.nl/fields.htm

Daarnaast heb je niet alleen te maken met het beeldformaat maar ook met frame rate ( beelden per seconde ).
Meestal is dat;
23.976 f/ps
25 f/ps
29.97 f/ps

Alles bij elkaar maakt het soms nog een hele klus.
Maar als uitgang moet je nemen, op wat voor een media wil je het af kunnen spelen.
Op een tablet, smartphone dan heb je geen extreme resoluties nodig en is "tandje"terug qua framerate/sample rate soms zelfs wenselijk.
Is het puur voor pc gebruik, dan maak het weinig uit zolang je de goede codec's maar heb.
Voor Tv en vooral de nieuwere generaties, tja dan zit je wel aan hogere resoluties vast.

Wil je iets wat nagenoeg geijkt is voor diverse apparatuur dan moet je kijken richting Dvd ( mpg2 576x720 25 f/ps en 29.97 f/ps ).
Meestal kun je hiermee een gemakkelijke vertaalslag maken met leuke handige programma's zoals Convert X to Dvd.
Deze handelt alles zelf af zonder al te veel bemoeienissen.

Het opslaan van 3 minuten video mag geen uur duren, ik denk dat de conversie erbij in zit en dan is het net in welk formaat en wat de bewerkingen zijn geweest.
En dat kan inderdaad wel eens lang duren.
E.e.a. ligt ook aan je hardware, een beetje jonge machine met up to date specs kan dit sneller afhandelen dan een machine van een aantal jaar oud.

Ik herinner mij nog toen ik er aan begon, een oude pentium 166 mmx, een dvd omzetten naar Div-X duurde toen rustig een etmaal en dan kon je ook verder niets meer met de computer doen..........