welke software gebruikt twilight?

ik wil graag een film maken!| :-D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bedoel je welke software? Voor de special effects? Voor de montage? Kijk eens bij de aftiteling van de film, daar zie je altijd hele slierten software voorbij komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovendien red je zoiets niet met een paar duizend euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus met software wil je een film maken? Dat is maar 1 van de duizenden dingen waarmee je rekening moet houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een animatie film maakt is het zelfs maar 1 van de duizenden dingen :D

Antwoorden (1)

Ik kan begrijpen dat je de fout maakt dat twilight een volledige computeranimatie is (het houterige en nietmenselijk lijkende acteerwerk) maar het is een film met "echte" mensen en dus opgenomen met een camera. Alleen in het productieproces is wel software gebruikt. Dit is echter meestal software waar een sterveling zoals jij en ik niet aan kunnen komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar als je echt aan de slag wil:

1. Koop een leuke HD-camera met 24p modus
2. "Verkrijg" een software pakket als Sony Vegas of Adobe Premiere Pro+Adobe After Effects of Avid Media Composer.
3. Bekijk een hoop tutorials op Youtube.

En dan veel maken, veel rommelen en veel proberen. Als je beter wil worden kan een opleiding veel doen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Daarnaast zou ik je willen adviseren om veel films te bekijken, zo kan je een beter beeld krijgen wat een goed verhaal/belichting/acteerwerk/effecten is/zijn.

Hier wat voorbeelden:

http://www.imdb.com/title/tt0110148/
http://www.imdb.com/title/tt0116367/
http://www.imdb.com/title/tt0021814/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ROFLMAO! Vooral de gezichtsuitdrukkingen komen erg nep over. Gezichtsuitdrukkingen? Welke gezichtsuitdrukkingen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=2_Xma9Q6bmA