wanneer is microsoft gemaakt, en wanneer werd het officieel microsoft genoemd en wat was de rol van Bill Gates hierbij?

Wanneer is Microsoft gemaakt, en wanneer kreeg het officieel de naam "Microsoft" en in hoeverre heeft Bill Gates dit gemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3K

Antwoorden (1)

Het bedrijf werd opgericht in 1975 door Bill Gates en Paul Allen. Het eerste product was een BASIC-interpreter voor meerdere computers waaronder de MITS Altair 8800, VIC-20 en Commodore 64. Microsoft kwam pas echt in een stroomversnelling toen ze van IBM de opdracht kregen een besturingssysteem te schrijven voor de IBM-PC in 1980. Microsoft had geen besturingssysteem in huis en besloot daarom QDOS te kopen voor de ronde som van $50.000,- van een klein bedrijfje in de buurt. QDOS werd omgedoopt tot MS-DOS en vervolgens aan IBM in licentie gegeven.