Ik rommelde net wat met de router (Thomson TWG870u) en had de MAC disabled. Verbinding is verbroken, hoe krijg ik deze terug?

Het internet doet het nog wel, maar ik kan dus geen connectie meer krijgen met de router.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als het niet via een andere pc lukt (ander mac adres )?
of via een gewone reboot
dan zul je de router een hard reset moeten geven
Zodat hij terug gaat naar de fabrieksinstellingen .
vaak zit er een reset gaatje of knopje die je een aantal seconden ingerukt moet houden om alle instellingen dus teug te zetten.
bedraad heb je dan als snel je internet weer terug
maar let wel even op eventueel je telefoon
de meeste providers doen dat bijna wel automatisch maar
dat kan wel even duren zie de ledje phone etc
meestal werkt het wel gewoon

ander moet je dat dus wel even handmatig weer instellen
(zie je brief met inloggegevens en instellingen voor telefoon)

Eventueel wifi wachtwoord worden daardoor terug gezet naar de standaard waarden als je die dus ooit hebt veranderd moet je ze dus opnieuw instellen
deze staan meestal op je router zelf
misschien moet je even via draad werken om de router weer helemaal goed in te stellen voor wifi
heel soms staan wifi dan onbeschermd open
of zelf helemaal niet aan
dus opnieuw instellen

en daarna je laptop ed ook weer instellen voor draadloos

succes

Toegevoegd na 3 minuten:
jaah 10000 puntjes ;)
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gefeliciteerd....niv 10 !!!! :)