Met welk programma kun je in een map met pdf-files uitgebreid zoeken?

Het probleem met de zoekfunctie in adobe (ctrl shift F) is dat geen 2 zoekopdrachten parallel kunt starten. Ik bedoel, ik kan het programma niet 2 keer openen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
8K

Het beste antwoord

Als u via de windows verkenner op de map gaat staan waar al uw pdf-jes inzitten druk u gelijktijdig op Ctrl+F (dit is de zoekactie). Nu vult u het zoekwoord is en alle folders waar dit woord in voorkomt zullen verschijnen.
Dus niet enkel wordt er gezocht op foldernaam maar ook op inhoud.
Heeft u geen specifieke map voor uw pdf bestanden dan kan u gewoon op "mijn documenten" (My Documents) gaan staan. U krijgt dan natuurlijk ook folders met
bv *.xls of *.doc, enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij heeft hij geen zoekresultaten terwijl dit met adobe wel gaat. Ook is het de bedoeling dat de overeenkomsten gemarkeerd zijn in het pdfbestand zelf liefst.

Andere antwoorden (2)

Als ik een map met pdf-files heb en ik zoek bepaalde files, dan start ik een zoekactie in de windows-verkenner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Open Adobe Reader en druk op SHIFT+CONTROL+F. Dan verschijnt links een extra window. Dan zie je "Waar wilt u zoeken?" Kies "Alle PDF documenten in"; open de pop-down regel en kies "Zoek naar locatie.." Kies de map met al je PDF bestanden en vul je zoekwoord in. Alle voorkomens worden nu getoond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat heb ik al gedaan (zie intro).