Welke system maintenance software is beter? (Zie uitleg)

Ik heb naast standaard CCleaner en Eset Smart security, uit nieuwsgierigheid eens Advanced System Optimizer en TuneUp Utilities op m'n PC gezet. Mijn ervaring is dat zulke programma's meer schade toebrengen dan werkelijk nut hebben, zelf als je een behoorlijk ervaren computer gebruiker bent.

Desondanks ben ik nieuwsgierig wat 'men' nou zoal de beste van de 2 vindt, ze doen voor zo'n 90% het zelfde?

Advanced System Optimizer of TuneUp Utilities?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Tuneup utilities heb ik ook tijden gebruikt, maar ben daar al lang en breed van afgestapt.
Ik hoef geen "onderhoud" tooltjes te hebben die on the fly mijn systeem onderhouden en zo gebruik maken van mijn systeembronnen e.d.

Ik gebruik nu alleen nog maar Malwarebytes, Eusing free registry cleaner en voor het deinstaleren en wat kleinschalig onderhoud gebruik ik Revo uninstaller.
Daarnaast het ik nog een kleine Tempfile Cleaner.

Deze worden alleen on demand gebruikt en draaien niet in de achtergrond.
En maken zo ook geen gebruik van mijn "kostbare" systeembronnen.

Natuurlijk zijn er vele andere programma's hiervoor te bedenken en ieder zweert bij zijn eigen.
De ene kiest voor een "all in one" tool die op gezette tijden automatisch het onderhoud doen, daarnaast verkiest een ander weer het ouderwetse handenarbeid en gaat met losse tooltjes aan de slag.

Er is eigenlijk geen goed of fout antwoord mogelijk op uw vraag.
Alleen een briljant en een minder briljante aanpak.
Maar alles is beter dan lijdzaam toe zien hoe je machine dichtslipt tot een dikke trage stroperige massa waar amper mee te werken valt.