Waar is m'n PC mee bezig ook als ik niks doe ?

Ook als ik al een hele poos niets doe met m'n PC hoor ik hem rommelen en zie het lichtje van de HD voortdurend knipperen. Kan natuurlijk dat het antivirusprogramma op de achtergrond bezig is maar ik wil zo graag weten waar hij mee bezig is.

Is er een programmaatje dat dat laat zien ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.8K

Antwoorden (1)

Er zijn veel Windows processen die draaien. Je kunt ze inzichtelijk maken met de Taskmanager/ Taakbeheer. Klik rechts op de taakbalk en klik op Taakbeheer.

Onder processen zie je alle processen die actief zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je soorteert op de tab Processor worden de actieve processen weergegeven. Je kunt ook op naam sorteren, dan verspringt de lijst niet steeds. Als je de naam van het actieve proces weet kan je op internet meer informatie vinden over het proces.

Bekende processen die de harde schijf doen ratelen:
Windows Update
Windows Controle
Virusscan
Opschoonacties (gaat bij Windows 7 automatisch)

Een goed beeld van wat processen zijn staat hier:

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/software/computer-traag/processen-controleren.html

Er zijn ook diverse programma's die inzicht geven in wat je OC doet. Bijvoorbeeld Proces Explorer, Uniblue, Computer Inspector.