Wat is goede en professionele videobewerkingssoftware?

Ik zoek goede en professionele videobewerkingssoftware met dezelfde functies als windows live movie maker en als het bestaat en goed is zou ik ook graag een progamma hebben dat compitabel is met Windows en Mac maar het mogen ook 2 aparte programma's zijn. Mocht dat niet kunnen is een programma voor 1 van de 2 besturingssystemen goed genoeg!
ALVAST BEDANKT!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
6.3K

Antwoorden (11)

Sony vegas of adobe after effects en adobe prèmiere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veruit de besten ;)
Pinnacle studio (evt plus) is hele goede software om video te bewerken. Kost wel wat geld maar dan heb je simpele software met heel veel mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je iMac moet je zeker eens kijken naar iMovie. In principe kan iedereen daar mee overweg, je kunt er hele leuke films mee monteren en het gebruik is vrij intuïtief. Voor de meeste mensen biedt het meer dan voldoende mogelijkheden.

Mijn inschatting is dat wat 'professioneel' wordt genoemd op de PC, op iMovie gewoon standaard functionaliteit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sony Vegas, Magix VideoPro X3, Magix Video Deluxe, Pinnancele Studio

Ik zelf gebruik meestal Pinnancele Studio vroeger gebruikte ik vaak Sony Vegas maar die vindt ik nu niks meer en Magix gebruik ik vaak om mooie teksten te krijgen

Toegevoegd na 7 minuten:
Oow ik las net dat je ook 1 voor de Mac zocht zoals die ene boy zei als je voor de Mac zoekt kan je het best iMovie gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij adobe dit bedrijf brengt software op de markt voor alles wat met foto en film bewerking te doen heeft.
Pinnacle is ook zo'n programma. AVS4you ?
Frank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adobe ontwikkeld professionele videobewerkingssoftware. Die van hun is toch wel een van de beste die je kunt gebruiken. De programma's heten: Adobe After Effects & Adobe Premiere Pro. Je zou wel een boek of iets dergelijke moeten kopen aangezien het programma best lastig te leren is. Als je het eenmaal snapt, kun je zeer professionele video's maken.

Deze software is echter wel wat prijzig, en er is wel goedkopere software zoals Pinnacle Studio waar je ook al redelijk wat mee kunt.

Voor de Apple Computers heb je er standaard iMovie op staan, hier kun je al redelijk wat mee. Wil je meer dan kun je Final Cut Pro gebruiken van Apple, of je gebruikt de software van Adobe die ook compatible is voor de Mac.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn voorkeur gaat uit naar Adobe Premiere is voor beide platform's geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te horen ben je helemaal niet op zoek naar 'professionele' videobewerkingssoftware. Als de enige eis is dat het dezelfde functies heeft als Windows Live Movie Maker. Dit is namelijk bepaald geen professionele software, en bevat alleen de basis functies. Dat neemt overigens niet weg dat je er heel aardig mee uit de voeten kunt.

Indien ik dit verkeerd inschat zijn de volgende pakketten veel gebruikt in de video en film wereld:
*AVID (verschillende producten, mac en windows)
*Adobe Premiere Pro (Mac en Windows)
*Final Cut Pro X (Mac - de professionele variant van Imovie)

Deze pakketten zijn echter vrij hoog geprijsd. Minimaal honderden euro's.

Zoals gezegd denk ik helemaal niet dat je hier naar op zoek bent. In andere antwoorden/reacties zijn al verschillende pakketten aangehaald zoals Imovie, etc. Dit is allemaal prima software die nog wat extra functionaliteit bieden boven de Windows Movie Maker, maar heeft niets met professionaliteit te maken. Wel is het in mijn ervaring handig om te kiezen voor een consumentenvariant van de professionele pakketten. Zoals Adobe Premiere Elements of Imovie. Deze pakketten bieden beide een vergelijkbaar pakket voor een schappelijke prijs. Hierbij kun je rekenen op pakketten met (in ieder geval) goede ondersteuning van de fabrikant. Daarnaast kun je veel informatie op internet vinden als je iets niet weet, omdat ze zeer veel gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al prachtige resultaten gezien met Lightworks.
Zéker eens verkennen; het loont de moeite. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou Magix aanraden. Die hebben met Video easy een heel makkelijk bruikbaar programma dat erg lijkt op Movie Maker maar net wat meer kan. Ook hebben ze video deLuxe, die kan al heel wat meer, maar is ook wat ingewikkelder. Deze pakketten zijn een stuk goedkoper dan bovengenoemde pakketten.

Groeten, Kees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sony vergas pro 11 vindt ik het beste geschikt maar ook het duurste maar je hebt plug ins voor extra effecten en het is makkelijk