Als ik Windows XP met de herstel-cd opstart, en in de herstelconsole /chkdsk /r intyp, geeft hij deze melding, (zie beschrijving)?

Hij zegt dan: "Er zijn een of meer onherstelbare fouten gevonden''. Wat is hier aan de hand? Ik heb de technische dienst van een computershop al gebeld en hun zeiden dat je het eens met Seatools kon proberen. Maar voordat ik dit doe wil ik eerst weten of dit wel de moeite waard was. Kan iemand mij helpen? Is misschien de HDD kapot?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

het is vaak wel een indicatie dat de schijf op zijn einde loopt
het is dan zeker verstandig een tooltje van de fabrikant te proberen om daar de schijf mee te analyseren
want mocht dit nog binnen de garantie tijd vallen dan heb je grote kans dat je zelf een schijf zelf kunt inleveren en er gratis eentje terug krijgt of in elk geval refurbished
ik kreeg er zelf eentje terug met meer ruimte ;)

dus zoek de officiele diagnose tool van de fabrikant van de harde schijf
als het dan mocht blijken niet goed te zijn
krijg je vaak en retour code
als hij tenminste nog onder garantie is
en als dat niet het geval is dan weet je toch meteen hoe het verder zit
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De technischedienst van een computershop hadden het over Seatools. Maar welke moet ik op hun site nou precies hebben om hem op een cd te branden en hem daarmee via de cd op te starten en te testen? Hij valt al buiten de garantie. We hebben dit al vaker zo gehad, maar toen deed /chkdsk /r het wel. Dit is nog niet zo heel lang geleden. Ik begin echt het vermoeden te krijgen dat hij kapot is, maar wil wel eerst zekerheid. Dus kun je mijn vraag beantwoorden die hier in de reactie staat? Bij voorbaat dank!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap je wat ik bedoel?
capthavoc
11 jaar geleden
als hij toch buiten de garantie valt kan je net zo goed seatools gebruiken waarschijnlijk is dat al de officiele software maar ja dat kan ik vanaf hier niet zien Een goeie tip hirens boot cd ??
stampvol met tooltjes http://www.hirensbootcd.org/download/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Conqie, als ik hem daar wil downloaden (1e link), krijg ik een virusmelding en wordt de site geblokkeerd door ESET nod32 Antivirus 4. Ten tweede, welke moet ik op de site van seagate dan hebben? Als ik die 'for windows' pak, dan is het een exe, dus is dit goed. Mvg,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eset blokkeerd de site gewoon, als ik het wil downloaden, dus er zal vast wel iets mee zijn. Ik heb hier een CD waarop ik het misschien kan branden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zit zo. Ik heb hier mijn eigen laptop, en een gezamelijke computer. De gezamelijke computer is gecrasht, en geeft nadat de Windows XP laadbalk gekomen is een snel wegflitsend BSOD (blue screen of death). Het maakt niets uit of ik hem in de veilige modes opstart of in de normale modes of iets dergelijks, het blijft komen. Daarna heb ik via de Windows XP herstel-cd geprobeerd, Windows XP te herstellen, door /chkdsk /r in te typen, maar hier werd meteen aangegeven: 'Er zijn een of meer onherstelbare fouten gevonden'. Daarna de technische dienst van een computershop hier in de buurt gebeld, en hun zeiden mij, dat ik het eens met een hdd test programma moest proberen en dit even moest googlen. Dus ik ingetypt: hdd test programma samsung (het is een Samsung HDD). Hierdoor kwam ik uit bij Seatools (Officiële site), en heb toen Seatools for Windows gedownload. Het bleek dus een .exe bestand te zijn. Ik las hier en daar over een image of iso of iets dergelijks, dus wist ik helemaal niet meer wat ik nou precies moest doen. Daardoor ging ik dit probleem voorleggen op goeievraag.nl. Ik ben dit probleem dus aan het behandelen via mijn laptop. Ik hoop dat jullie het hele verhaal zo snappen, en dat jullie mij hieruit kunnen helpen.
capthavoc
11 jaar geleden
je moet inderdaad een iso hebben met de samsung seagate tool er op toevallig zit die bij hirens boot cd er op heb je tenminste een volle disk met tools
let wel
dit zijn tooltje voor diegenen die ermee weten om te gaan dus voorzichtig !!
even goed zoeken in het menu nar de juiste diagnose tool
http://www.hirensbootcd.org/download/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, bedankt. Weet je misschien of ik ook ergens ALLEEN de iso kan downloaden? Dit zou nog iets handiger zijn. Bij voorbaat dank!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En bedoel je dan dat het al een iso is of dat je hem dan converteerd naar iso?
capthavoc
11 jaar geleden
die zip daarin zit de iso
dus de zip uitpakken
en het bestand heet dan vast hirensbootcd15.1.iso of zoiets
die kan je rechtstreeks branden
als je er op klikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, over welke site heb je het dan precies ook alweer? Alvast bedankt!
capthavoc
11 jaar geleden
Die staat hierboven wel in de eerste reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, je bedoelt Hirensboot?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En heb je misschien iets als skype om me te helpen?
capthavoc
11 jaar geleden
msn wel zie je PB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, als ik eraan denk, zal ik je toevoegen op msn! ;). Ik hoop echt van harte dat je me hieruit kunt helpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je helpt me ook nog met de rest! ;).

Andere antwoorden (1)

Wat een gezeik met windows zeg. Koop een mac dan heb je dat gezeik niet.