Ik kocht een PC spel van iemand en bij het installeren krijg ik de melding: deze productcode is al in gebruik. Wat kan ik nu doen?

Ik kocht FIFA12 van iemand die hem had geïnstalleerd maar bleek dat zijn PC te traag was. Wanneer ik het nu tracht te instelleren krijg ik na het invullen van de productcode de melding dat deze productcode al in gebruik is. Wat moet ik nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Als het steam is,dan zou ik inloggen op zijn account en dan het spel installeren.je moet dan wel altijd op zijn account zijn ingelogd wil je het spel kunne spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jammer maar helaas. Net als Windows gebruikt Electronic Arts een unieke PC gebonden product key voor hun software.
Als koper van (game) software koop je als het ware het unieke gebruiksrecht van het product van de fabrikant, niet het product zelf.

De product key wordt samen met de IDinfo van de PC waarop het de eerste keer wordt geinstalleerd opgenomen in 'n database van EA. De geinstalleerde software ontvangt dan een unieke validation-key die maakt dat de software alleen op die PC geopend kan worden.
Eenmaal aangemeld is de product key niet meer te gebruiken.
Wordt de software op 'n andere PC geinstalleerd of gekopieerd dan ontbreekt de validation key. Aanmelden bij de database van EA resulteert dan in de melding: Productcode is al in gebruik.

Je kan een nieuwe product code aanvragen bij EA maar die kost meestal net zoveel als dat je de software nieuw in de winkel zou kopen.

Dus, cd teruggeven aan de verkoper en je geld terugvragen is het enige dat je nog kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch niet: ik heb intussen zijn gebruikersnaam en password gekregen dat hij had ingesteld toen hij het programma installeerde op zijn PC en nu heb ik het ook geïnstalleerd. Hoe anders zou hij het hebben kunnen opnieuw installeren wanneer hij zijn PC zou hebben geformateerd?