Mijn office 2010 opent altijd met de compatibiliteitsmodus, hoe kan ik dit uitschakelen?

Als ik Word 2010 open start hij automatisch in de compatibiliteitsmodus ( http://prntscr.com/8vc6v ).
Maar ik wil gewoon dat hij in de normale modus start, ik heb al geprobeerd met op info te klikken en dan op compatibiliteit controleren te klikken maar die zegt dat er niets fout is.
Hoe kan ik hem gewoon in de word 2010 "compatibiliteit" zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.1K

Antwoorden (2)

Dit komt omdat u files gebruikt uit een oudere versie dan 2010.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet.
Hieronder de wat simpele knip en plakwerk bij microsoft vandaan......................

Wanneer u in Microsoft Word 2010 een document opent dat in een eerdere versie van Word is gemaakt, wordt de compatibiliteitsmodus ingeschakeld en wordt Compatibiliteitsmodus weergegeven op de titelbalk van het documentvenster.

De compatibiliteitsmodus zorgt ervoor dat er geen nieuwe of verbeterde functies in Word 2010 beschikbaar zijn terwijl u aan een document werkt, zodat iedereen die met een vorige versie van Word werkt over alle bewerkingsmogelijkheden beschikt..........................

Als u op uw computer de optie bekende extensies weer geven op aan zet ( te vinden onder mapopties ).
Dan zult u zien dat uw documenten nog de extensie hebben van .doc of .xls terwijl de nieuwere office 2010 documenten de extensie hebben van .Docx of .xlsx.
Niets mis mee.

Wilt u dit wijzigen, dan moet u als u uw document wilt op slaan, kiezen voor de optie "opslaan als" in het tabblad bestand.
U ziet dan een rol menu alwaar u de diverse opties kunt vinden.
U moet dan uw document opslaan als docx of xlsc, deze staat bovenin het rolmenu van het tabblad opslaan als.

Suc6