Hoe een plaatje in paint achter een ander plaatje plakken?

Laten we zeggen: ik heb een geblokt plaatje, hoe zet ik die nu achter mijn foto's. Zoals je dat in word met tekstterugloop kan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.9K
gvrox
11 jaar geleden
Wat bedoel je met een geblokt plaatje ? Bedoel je zo'n schaakbord-patroon dat b.v. Photoshop gebruikt om transparantie aan te duiden ? Heb je misschien een link naar een plaatje van het gewenste effect (zoek desnoods op http://images.google.com ) ?

Antwoorden (1)

In Paint?
Zoals in Windows.
Dat gaat niet lukken, Paint is daar niet toereikent voor.
Jij moet dan van het plaatje waar je de achtergrond van wilt wijzigen de achtergrond verwijderen.
Hooguit kan je Paint bedotten door met wit te werken en dan de optie "transparante" selectie kiezen, wat dan wit is wordt dan transparant.
Onder een Jpg o.i.d. wordt dit al gauw een knoeierij van niets.
Beter is dan te werken met Bmp of Png.

Een leuk en gratis programma die dit soort kunstjes wel fatsoenlijk kan is Paint.net, dit programmatje kan je vinden op;
http://www.paint.net/

Je kunt met wat geexperimenteer best wel leuke truukjes mee uithalen.