Hoe kan ik een boek maken? het liefst in Word

Ik ben bezig met de geschiedenis van mijn familie op te schrijven. Ondertussen staan er al heel wat bladzijden vol en heb ik veel foto's verzameld. Nu wil ik het graag bundelen in een boek.
Wie weet raad? Ik kan goed met Word omgaan maar andere programma's vind ik lastig...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Om met het slechte nieuws te beginnen: als je er iets moois van wilt maken, is Word helaas geen geschikt programma voor het maken van een boek. In dat programma kun je hooguit een paar kolommen aanbrengen, er foto's tussen plakken, en daar kopieën van maken. Het resultaat zal er niet fraai uitzien, vooral omdat letters en foto's niet scherp geprint kunnen worden. Voor een mooi(er) resultaat heb je speciale software nodig.

Het goede nieuws: je kunt die software gratis downloaden en gewoon eens proberen of je ermee uit de voeten kunt. Als je dat bij Blurb doet (http://nl.blurb.com/) betekent het wel dat je het via die website moet laten drukken. Het programma is wel gebruikersvriendelijk. Een professioneler programma is Scribus: http://www.scribus.net/canvas/Scribus. Helemaal gratis en na de opmaak ben je vrij om zelf een drukker te zoeken. Ik zou zeggen: probeer ze gewoon eens uit. Lukt het niet, dan kun je altijd nog proberen er iets aardigs van te maken in Word. Succes!
Pieter2011
11 jaar geleden
Dat kan. Je maakt je boek in Word, slaat het op als PDF en upload het vervolgens bij Lulu.com. Daar kun je dan vervolgens een echte druk van je eigen boek bestellen. (Of je eigen uitgever spelen en het in de verkoop gooien.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
+ Leuke site; die kende ik nog niet...
Even een vraagje...
Gebruikt u een Apple of PC?
Apple heeft hiervoor heel mooie programma's
(Zelf heb ik gekozen voor Scrivener)
Daarna alle Data bewaren in Word
-heel eenvoudig-
Scrivener is er ook voor PC

Veel schrijf plezier toegewenst!