Hoe kan je een stuurprogramma volledig verwijderen?

Ik wil de driver van de videokaart volledig verwijderen. Dus dat echt alles weg is, alle mappen en register sleutels etc etc

Weet iemand hoe dat moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
17.6K

Het beste antwoord

Even voor het gemak uitgaan dat je een windows computer gebruikt.

Ga eerst naar apparaatbeheer.

Rechtsklikken op "deze computer" en dan beheren.
Je komt dan in het venster Computerbeheer.
In het linkervak zie je ergens apparaatbeheer staan.
Als je hierop klikt krijg je in de linkerkolom je hardware staan.
Klik hier op het stukje hardware waarvan je de drivers wil verwijderen.
Je krijgt dan een venster te zien met wat aanverwante zaken.
Kies hier het tabblad "stuurprogramma", nu zie je een optie staan van verwijderen.

Eventuele resten kun je verwijderen door er na met een cleaner erover heen te gaan.
Bijvoorbeeld eusing free registry cleaner.
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm

Mocht de driver gekoppeld zijn aan een softwarepakket dan kun je deze ook verwijderen met bijvoorbeeld revo uninstaller.
Deze is te vinden op;
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Al het bovenstaande moeten de klus kunnen klaren.
Maar let wel, als je het stukje hardware niet verwijdert en als deze volledig door windows wordt ondersteunt ( de ingebouwde drivers van windows ) dan zal hij proberen deze weer te instaleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kijk eerst eens onder software of programma,s
en kijk wat je daar op dat gebied kunt verwijderen
daarna Apparatenbeheer
videocard verwijderen
en daarna restarten
want de driver wordt meestal vanzelf weer geinstalleerd
daarna cccleaner erover
capthavoc
12 jaar geleden
Met de uninstall optie, als die tenminste aanwezig is of in het configuratiescherm bij programma's en onderdelen (windows 7). Het vervelende is dat veel (stuur)programma's bestandjes maken die niet worden verwijderd of dat ze in het register sporen achterlaten. Nu kun je met Advanced Uninstaller Free de meeste zogenaamde leftovers wel verwijderen.