Waarom geeft mijn laptop zulke schermpjes zie foto

Als ik mijn laptop opstart dan geeft ie heel wat schermpjes allemaal dezelfde wat moet ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Als het alleen bij het opstarten is en verder geen raar gedrag vertoont, laten zitten. t'Is misschien even irritant en als je er van af wilt: schone installatie OS met formatteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is ietwat summier maar ik zal wat mogelijke oorzaken aanhalen en heb voor het gemak even aangenomen dat u een windows laptop heeft.

Als u uw laptop start, dan kunt u in het bios komen.
Meestal iets in de geest van "press F1 to enter setup" maar dat kan bij u mischien anders zijn.
Eenmaal aangekomen moet u even de diverse menu's doornemen.
Mischien dat er iets staat van bootlogo of fastboot o.i.d.
Bootlogo moet dan uit, fastboot moet dan aan.

---------wel even deze wijzigingen onthouden--------
Dit voor het geval dat het eventueel mis gaat.

------------------------------------------------------------

Nog een optie;

Start windows
Ga naar uitvoeren en type msconfig ( enter)
Nu heeft u een venster met diverse tabbladen.
We gaan hier van rechts naar links.

Hulpprogramma's - niets aan doen

Opstarten - vink hier alles uit, behalve het hoogstnoodzakelijke.
Voor dit experiment kunt u eigenlijk alles gewoon uitvinken.
Terug kan altijd nog.

Services - Geef hier onder aan alle Microsoft services verbergen.
Nu ook weer net als het vorige tabblad, aanvinken wat noodzakelijk is.
Maar ook hier geld, terug kan altijd nog.

Computer opstarten - als het goed is dan heeft u maar één regel tekst in het tekstvlak en dat is uw besturingssysteem.
Met een eventuele dualboot zal hier een tweede bij staan.
Bij time out staat meestal 30 seconden, maak hier maar 5 van.

Nu komen we op het laatste tabblad.
Algemeen - niets aan doen.

Klik nu op toepassen en ok.

Even drie weegegroetjes en dan opnieuw opstarten.

-----------------------------------------------------------

Er zijn nog wel meer tips en truuks, doch nogmaals ik weet niet om wat voor een besturingssysteem en/of wat voor een laptop het gaat.
Dit zijn toch wel crusiale zaken voor een goede diagnose.

Mocht u er nog niet uitkomen.
Kijk dan even op www.pc-helpforum.
Wat hier niet lukt, dat lukt daar wel.

Suc6