Hoe laat ik in Excel een formule automatisch naar het getal erboven kijken zonder de cel coördinaat te selecteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
formules kunnen niet kijken.

Antwoorden (1)

Als je in cel A2 de volgende formule zet:

        =VERSCHUIVING(A2; —1; 0)

Dan verwijst die formule alleen naar de cel zelf (A2). De functie VERSCHUIVING() zorgt ervoor dat hij niet de inhoud van die cel neemt, maar de inhoud van de cel die er direct boven staat.

(Is dit wat je bedoelt?)

Toegevoegd na 1 minuut:

Overigens - wat is er mis met het selecteren van de celcoördinaat? Het is hooguit van belang dat je het verschil kent tussen de volgende vier verwijzingen:

A1
$A$1
A$1
$A1
Cryofiel