hoe kunnen mensen de fabriek wpa2 codes van de ziggo routers vinden ?

der word vaak gezegt dat ze maakelijk te achterhalen zijn hoe vinden ze die dan ?

Toegevoegd na 9 minuten:
ze kunnen het op internet vinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Voor Ziggo werkt dat niet, voor Thomson modems weer wel.
Hoe kan dat? Doordat de default WPA[2] sleutel gebaseerd is op het SSID [de naam] van het WiFi [dat weer gebaseerd is op het MAC adres] en dat volgens een vast en bekende formule berekend werd [huidige versies doen dat niet meer].
Zo is er een applicatie voor Android [niet in de market] die dat kan doen voor je, geheel geautomatiseerd.
Als je echter de inloggegevens voor de configuratie bedoelt [zoals aangegeven door een andere beantwoorder] dan is zijn oplossing de correcte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fabels, prietpraat der onwetenden.

Simpel uit te leggen.
Deze codes staat bij levering op de router, en iedere router heeft een eigen code.
Deze codes heten netwerksleutels.
Iedere gebruiker kan deze sleutel bij zichzelf wijzigen.
Maar wat men ook zegt, deze sleutels liggen niet zomaar op het internet voor het grijpen.

Er zijn wel manieren om een dergelijke sleutel te achterhalen, maar dan kom je in de hackerscene.
Veel mensen beweren deze kunst te bezitten, totdat ze achter het toetsenbord zitten...............