Hoe print ik uit wat op het scherm staat?

Dit om een handleiding in een programma te maken.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het is een programma dat ik op het werk moet gebruiken maar omdat ik nogal wat moet invoeren leek het me makkelijker om te printen i.p.v. alles op te schrijven.
Ik zoek dus een manier dat je altijd print wat op je scherm staat.
Laatste snelle oplossing is natuurlijk een aantal foto's maken van het scherm...Maar dit zou toch moeten kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
10.7K

Het beste antwoord

Wanneer je een kopie van je scherm wilt uitprinten kun je dat op een aantal manieren doen.

In Windows 7 zit het 'Knipprogramma'. Open het startmenu en typ in 'knip'. Klik het knipprogramma aan. Klik op de knop voor een nieuw knipsels. Je kunt nu met de muis selecteren welk gedeelte van je scherm je wilt kopiëren. Deze kopie staat nu op het klembord zodat je de afbeelding in je handleiding erbij kunt plakken. Je kunt er ook voor kiezen om de kopie als afbeelding op te slaan.

Wanneer je met een andere Windowsversie werkt, kun je met de knop een kopie van je scherm maken. Deze kopie kun je in Word of een andere tekstvrwerker plakken. Als je het heel mooi wilt doen, maak je de kopie met . Dan wordt alleen het actieve venster gekopieerd. Ook deze kopie kun je vervolgens in je handleiding plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat ik altijd doe,
Er zijn vast meerdere manieren hier is 1.

Print screen,
Open paint oid, ctrl+v ,
Printen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moet altijd werken.
misschien werkt het bij mij anders, omdat ik een aangepaste computer heb, maar ik doe het als volgt:
control a (alles selecteren)
control p , vervolgens start mijn printer en print alles uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer!
Gewoon op je toetsen board prnt scrn toetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik snagit, een screencapture progamma. erg makkelijk in gebruik, vooral als er op je scherm nog dingen staan die je er niet bij wilt hebben.
Natuurlijk bestaan er ook andere progs in deze categorie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idk vraag paul ouwe.