Hoe kan ik bestanden op 2 laptops via een draadloos netwerk delen?

Op de ene laptop Windows XP, op de ander Windows 7. Ik wil sommige bestanden delen en van de ene naar de andere laptop kopiëren. Is dit mogelijk via mijn draadloze netwerk thuis. Zo ja, is dit simpel uit te leggen voor een leek als ik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leesvoer: http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7netwerkinstellingen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je geen plusje geven, Biertje... Dan had je 't onder 'Antwoorden' moeten zetten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik thuis ook geprobeerd maar tot nu toe geeft het alleen maar een conflict. zijn nog bezig het op een andere manier op te lossen. zo gauw we iets weten ben je de eerste die het hoort

Het beste antwoord

1. Rechtsklik op een map waar bestanden in zitten die je wilt delen.
2. Klik op 'Delen...'
3. Deel de map.
Tik nu op de andere PC in bij de Windows verkenner in 't adresvak:
\\computernaamvandeanderelaptop\naamvandegedeeltemap

Toegevoegd na 3 minuten:
Als dat niet werkt:
1. Rechtsklik op Deze Computer.
2. Eigenschappen.
3. Computernaam.
4. Klik op de knop naast 'Verander computernaam' (o.i.d.).
5. Stel de werkgroepnaam in op 'THUIS'.
6. Doe dat ook op de andere laptop.
Probeer dan nog eens de eerste methode?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je Windows 7 en XP een beetje goed wil laten delen met elkaar moet je ook zorgen dat je niet als locatie "Thuis" hebt ingesteld, want dan probeert ie via de Thuis Groep te delen, en dat wordt niet ondersteund op XP.
Onder Windows 7: Netwerkcentrum -> Bij de adapter staat locatie: "Thuis" en dit kan je veranderen naar "Bedrijf" (gebruik ik, werkt het best, ook thuis) of "Publiek" (is het meest afgeschermd, kan standaard niet delen) Overigens is het ook handig om dezelfde logins (gebruikersnaam/wachtwoord) te gebruiken op de machines, dan werkt het automatisch aanmelden bij de shares tenminste. Bij gelijke username maar ander wachtwoord schijnt Windows 7 het wachtwoord telkens te vergeten voor de share en moet je dit opnieuw ingeven bij elke aanmelding - ook al klik je op onthouden.