Programma's van Macbook gebruiken op Imac, is dat mogelijk?

ik heb een Macbook Pro 2011, 13 inch, OSX Lion.
Nu wil ik een Imac gaan kopen, simpel omdat mn programma's niet snel genoeg werken en mn scherm toch echt te klein is.
Is het mogelijk om Alles wat ik heb aangeschaft...
FinalCutPro X,Word, Excel, enz. op een simpele manier over te zetten naar zo'n nieuwe machine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ervaring (4 Macjes op een rij:)

Als je je nieuwe iMac aanzet, krijg je er standaard de vraag bij of je alle software van de ene naar de andere wil 'pompen' als je hem de eerste keer opstart. Netwerkkabeltje er tussen, half uurtje wachten en klaar is Klara. Alles wat je hebt wordt integraal overgezet van de ene naar de andere, en alles wat op de oude staat blijft er ook op staan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je niet alles wilt overzetten, maar alleen bepaalde software, kun je ook nog aanvinken wat je wel en wat je niet wil overzetten. B.v. al je documenten wel, al je e-mail niet. Het is echt een kwestie van 3 x klikken en je bent aan de gang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ok dat systeem kende ik nog niet, ben geen Mac-gebruiker. Is dat sinds kort zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, al 4 macjes op een rij, sinds begin jaren '90, mijn eerste was zo'n Mac Classic, daarna een iMac DV ('vissenkom'), daarna zo'n wit bolleke met een scherm op stengel en nu een iMac 11.3.

Andere antwoorden (1)

Als je de installatiebestanden of CD's/DVD's nog hebt wel.

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.apple.com/nl/mac/app-store/

Kopen, downloaden en zelfs opnieuw downloaden
Je kunt apps installeren op alle Macs die je gebruikt, en daarom is het mogelijk om ze opnieuw te downloaden. Als je dus een nieuwe Mac koopt, kun je daar snel de apps opzetten die je al in je bezit hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, heb je niet nodig.