hangt af hoe je het bedoelt,
via steam dan moet je add_friend optie kiezen en wordt een vriend toegevoegd aan je vrienden lijst 'voeg nickname echte naam of ID in van persoon'(of hij voegt jou toe)
of je bedoelt hoe maak ik vrienden in counter strike ;D
meerdere manieren die goed werken:
join een clan/groep
wees aardig(niet iemand dood trollen ofzo)
en daarbij helpt een microfoon voor 't vertrouwen van iemand in jou. (niet noodzakelijk)
je maakt ook meer kans als je zelf initiatief neemt, nodig bijv iedereen uit in het spel om vriend te worden wie weet zegt iemand ja ik wil, en maak er vervolgens een praatje mee.

hoop dat dit genoeg antwoorden zijn;D

Toegevoegd na 20 uur:
aaaa dat bedoel je ;D, ik heb persoonlijk geen counter strike 1.6 ooit gespeeld dus weet niet of deze dit kan.
jammer dat je geen counter strike source hebt , want dan heb je de mogelijkheid om te kijken welke servers je vrienden zitten (je kunt servers filteren met bijv. alleen servers met vrienden , en vervolgens op server info klikken en dan krijg je lijst van informatie, denk aan ping,ip maar ook lijst met spelers)

als je bedoelt dat als je speelt dat je wilt weten waar je vrienden zijn, dan kan ik je alleen zeggen helaas, als de developer dit niet ingebouwd heeft dat je bijv groen kleur als je vriend bent , dan is dat NIET zichtbaar.
of je moet een mod runnen die dat mogelijk maakt. maar zover ik weet zijn die er niet:(
(ik weet niet waarom vele spellen die er niet in bouwen zelfs battlefield 3 laat niet zien wie jij als vrienden hebt:()

is dit een beter antwoord op je vraag;L.

maar je vraag is ook best wel vaag :hoe maak je vrienden in counter strike 1,6 het moet zijn hoe vind ik vrienden;D