Wat is de maximale kwaliteit waarin je een film in divx-bestand kunt opslaan?

De ene keer zie ik divx-films voorbij komen die 'slechts' 700mb groot zijn, maar de laatste tijd ook steeds meer films waarvan de grootte oploopt naar 3gb. Is er een grens in het maximale wat er met divx (of xvid) uit te halen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Xvid meestal vandaag de dag als het om .avi’s gaat heeft iig een maximale bitrate van 4854kbps = 606,75KB/s = ±36MB/min = ±2GB/u.

Dan hebben we het alleen over het beeld audio komt daar nog bij (mp3 max 320kbps = 40KB/s = ±140MB/u).

Voor andere codecs kunnen de grenzen natuurlijk weer anders liggen. Dus afh vd gebruikte codecs zijn er wel bepaalde grenzen ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het voornaamste verschil zal in de resolutie zitten, bij een bestand van 3GB verwacht ik wel dat de film in HD (ready) resolutie is.

Voor HD content is de bitrate 24 megabit per seconde, en dat komt neer op een dikke 10GB per uur film. Theoretisch zou een nog hogere bitrate mogelijk zijn, maar waarschijnlijk kun je met het blote oog geen verbetering in kwaliteit meer waarnemen. Zelfs bij een (veel) lagere bitrate zul je nog steeds een heel acceptabele kwaliteit halen, en als het om gedownloade content gaat dan is zo'n film natuurlijk een stuk sneller binnen.
gvrox