Hoe komt het dat ik geen .flv bestand kan openen met Windows Live Movie Maker?

Ik wil een filmpje maken met enkele trailers van films, die ik van YouTube wil downloaden. Ik heb ze nu gedownload in .flv-formaat en MP4-formaat, maar Windows Live Movie Maker geeft bij beide de foutmelding dat het bestand beschadigt is of dat het type bestand niet te lezen is voor het programma. Is er een manier om de filmpjes in een wel werkent formaat te downloaden? Of heeft iemand voor mij een goed alternatief voor Windows Live Movie Maker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Convert de bestanden naar .avi bestanden, volgens mij werkt dat wel.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik heb het even nagekeken, maar flv- en MP4-bestanden kun je met Windows Live Movie Maker gewoon bewerken. Je weet zeker dat je Windows LIVE Movie Maker (op een pc met Vista of Windows 7) hebt en geen Windows Movie Maker? Die laatste kan met heel wat minder bestandsformaten overweg.

Je kunt WLMM het beste even verwijderen via het Configuratiescherm (het is onderdeel van Windows Live Essentials), dan je pc opnieuw opstarten en het nogmaals installeren. Want het zou écht goed moeten werken!

Het beste antwoord

Avidemux is wel een goed tooltje die met allerlei videoformaten om kan gaan en eenvoudige bewerkingen er op uit kan voeren.
http://avidemux.sourceforge.net/download.html

Ben daar ook bij uitgekomen als alternatief voor virtualdub wat toch wel wat achterhaald begint te worden vooral voor de nieuwere populaire codecs H.264 met name (wat je dus meestal in flv en mp4 bestanden terug vindt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een zeer goed alternatief is het gratis programma VLC-mediaplayer. Deze kun je downloaden via volgende link :
http://vlc-media-player.nl.softonic.com/