Waarom kan ik geen mail verzenden via windows live mail?

Als ik thuis mail verstuur via WLM gaat alles prima. Thuis heb ik KICKXL als provider. Als ik mijn laptop meeneem naar familie, kan ik via WLM geen mail versturen. Daar is de provider WLM. Beide gevallen kan ik wel gewoon internetten via het draadloze WIFI netwerk terplekke. Zo gauw ik weer thuis ben, gaat WLM de mail gewoon versturen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Mail versturen gaat via een zogenaamde SMTP server. Dat is meestal de smtp van je provider. Veel providers staan het niet toe om een SMTP-server van een ander te gebruiken. Dus als je familie een andere provider gebruikt kan het zijn dat je eigen server geweigerd wordt. Dit in verband met het risico op spam. Je krijgt dan de melding dat je geen mail kunt verzenden.

Er zijn een aantal oplossingen:

1. Kijk of je provider het mogelijk maakt via SSL verbinding te maken met de SMTP-server. Daarvoor moet je bij je provider navragen of dat kan en wat de uitgaande server instellingen zijn. Deze beveiligde smtp-verbindingen worden meestal wel toegestaan.

2. Overal waar je bent een andere smtp-server invoeren die bij de bijbehorende verbinding hoort.

3. Een SMTP-server gebruiken van een externe partij, zoals Gmail. Maar dan heb je wel een Gmail account nodig.

4. Webmail gebruiken als je op een andere locatie bent.