Hoe kan ik op excel en een aantal uitkomsten een makkelijke uitkomst krijgen?

Ik heb deze formule: =ALS(EN(AF9>='blad2'!A25; AF9<='blad2'!B25); 'blad2'!C25; "*")

Dus als AF9 tussen A25 en B25 is dan wordt deze C25, maar als deze dat niet is dan *.

Hierdoor heb ik een hele lijst met *'tjes en als AF9 overeen komt met een van de A's en B's dan komt hier een getal testaan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat je als je bij AF9 een getal invult deze op bijvoorbeeld AF10 komt staan.

Dus, wat ik dacht, 'als er een getal in rij A1 t/m B 12 is dan komt deze op AF10 testaan, staat er een * dan gebeurt er niets'

Hopelijk is het duidelijk genoeg ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee wat je precies wilt.
Wellicht is een goed idee als je een voorbeeld sheet met een korte beschrijving maakt, deze ergens upload en het linkje daarvan bij je vraag zet. Er zijn hier volgens mij voldoende mensen die, als ze het probleem snappen, je verder kunnen helpen.

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp dan wil je ipv de '*'tjes de waarde uit de AF-kolom hebben. Dat kan heel eenvoudig door in de formule niet '*' neer te zetten maar AF9.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ik heb een hele kolom met *'tje, omdat het ingegeven getal, in AF9 niet overeenkomt met de formule. maar als deze wel overeen komt, komt er in een van de cellen in deze kolom een getal. maar nu moet je nog de hele rij afzoeken na dit getal. en ik dacht dat dat wel makkelijker zou kunnen, of ja dat je een formule over deze rij maakt, waardoor je als je ergens een getal invult, je er naast meteen het andere getal krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de formule aanpassen zodat de cel leeg blijft wanneer het getal in AF9 niet tussen de waarden valt: ipv '*' zet je dan '' neer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je wilt zien waar de waarden staan die tussen de gegeven waarden vallen zou je ook nog met een filter kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meh