Wat is een goed programma die al mijn films sorteert?

Voor Windows 7 (x64)

Ik heb films, allerlei formaten van .mkv tot normale DVD formaten en Blu-ray rip's. Ik zoek één programma, waarbij ik de hoofdmap kan aanwijzen en die vervolgens alle films die daar in staan en in de submappen overzichtelijk weergeeft. Dus het liefst wel zo, dat ik ze ook kan sorteren op titel, genre etc.

Windows mediacenter doet dit niet zoals ik dat wil. Suggesties?

Betaald of niet maakt niet uit. Engels talig is ook geen probleem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik denk dat XBMC een goede oplossing voor je is. XBMC is in eerste instantie ontworpen voor de Xbox maar is ook beschikbaar geworden voor windows en andere platformen. Ik gebruik xbmc al jaren en ben er zeer tevreden over. Het is een veelzijdig programma waar je veel addons voor kunt krijgen. Als ik een film heb gedownload wordt hij automatisch uitgepakt in een bepaalde map. Deze map heb ik ook geselecteerd in xbmc. Wanneer xbmc opstart gaat het programma automatisch zoeken naar nieuwe content. Bij de films wordt automatisch gezocht naar info die op internet staat op bijvoorbeeld imdb of moviemeter.
Bijvoorbeeld: heb je net Fracture gekeken met Anthony Hopkins en je wilt weten of hij in een andere film speelt die jij in je bibliotheek hebt? Klik simpelweg op cast en de acteur en je krijgt een overzicht van de overige films.
Een aantal handige addons die te verkrijgen zijn zijn oa: Uitzending Gemist, Subtitles, Journaal, Lyrics etc.
Heb je een film gedownload waar geen ondertitel bij zit? Geen probleem, XBMC zoekt zelf ondertitels op internet en plakt ze er onder voor je.
Bij het afspelen van muziek verschijnt de songtekst met een druk op de knop.
Als je een smartphone hebt kun je deze gebruiken als afstandbediening. Zo kun je je mediacenter vanaf de bank besturen wanneer je hem bijvoorbeeld hebt aangesloten op de tv.
Oja, XBMC is gratis te downloaden via onderstaande links, de addons zijn overigens ook gratis.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fantastische multimediaplayer en zoveel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooizo.
Je kunt instellen hoe hij de titel van de film bepaalt. Wanneer je een map toevoegt waar de films in staan kun je dat instellen. Je moet dan "Use folder names for lookups" aanvinken. De mapnaam is bij mij ook de enige die klopt, helemaal in het geval van een dvd met een video_ts map.