Hoe zorg ik ervoor dat mijn browser .php paginas kan openen?

Ik heb een server pc (windows XP sp3) gekocht, maar op het moment dat ik bestanden op mijn IIS upload, en ik deze probeer te bekijken slaat hij ze niet op. Hij download de broncode als bestand; meer niet. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Apache draaien oid ipv iis ik weet niet of er ook http handlers bestaan om php te hosten maar weet wel dat Apache server dit kan. Sowieso een iis hosten op een xp machine is geen goed idee. Max 10 connecties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

DE browser begrijpt alleen HTML. PHP is een voorverwerker van gegevens, of andere zaken, die door de server, in jouw geval IIS, gebruikt wordt om dynamisch HTML naar de browser te sturen.
Als je op je eigen machine IIS draait, en je PHP pagina openen, moet je de IIS versie van PHP installeren. De handleding daarvoor vind je hier: http://php.net/manual/en/install.windows.php

Succes