hoe maak ik een still ( een foto van 1 beeldje) in een film?

ik heb ooit meegedaan in een film en wil heel graag dat ene beeldje hebben waarbij ik met de hoofdrolspeler in beeld ben. De uitvoer moet uiteraard JPG zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
15.6K

Het beste antwoord

Het kan ook gewoon met VLC. Film openen, pauze op het moment dat je een foto wilt maken en op Video > Snapshot drukken. De foto kan je vinden in Mijn Documenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Makkelijkst is om de film op pauze te zetten en een schermafbeelding te maken. Windows: Print Screen toets. Mac: Command-shift-3 of Command-shift-4 en dan een selectie maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het makkelijkste maar tegelijkertijd ook de slechtste manier om het daadwerkelijke frame eruit te krijgen. Jij neemt een screenshot van het frame nadat de media player er zijn filters overheen gedaan heeft en je video driver er eventueel nog aanpassingen aan gemaakt heeft.
Virtualdub kun je hiervoor gebruiken zoals ik op een andere vraag al beantwoord heb. Ik zal even linkje zoeken (met duidelijke instructies daarin)

Toegevoegd na 2 minuten:
Onderstaande link staan instructies om het frame zonder verlies van kwaliteit eruit te halen. het antwoord hierboven (screenshot nemen) zal altijd kwaliteitsverlies veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje, ik ga het zo proberen !!!
ik laat het je weten en wrs zie je m dan ook meteen als mijn avatar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik, als leek, zie geen verschil tussen Virtualdub en VLC en ik vind VLC net ff makkelijker