Bestaat er een programma dat mp3 bestanden filtert zodat slechtere mp3 bestanden beter klinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

Je kunt met bv Audacity wel tal van filters over een audio bestand gooien. Ligt er natuurlijk aan wel aspect je wilt verbeteren. Een ruisfilter is bv vrij gebruikelijk in dit soort software.
http://audacity.sourceforge.net/download/

Ik heb ook nog even gezocht of er misschien een tooltje is dat automatisch een mp3 kan analiseren en dan bepaalde filters erover gooien om het wat beter te laten klinken maar helaas niks wat er op lijkt kunnen vinden. Zou ook moeilijk zijn om te maken aangezien smaken verschillen.

Overigens moet je je wel bedenken dat een mp3 een sterk gecomprimeerd audio bestand is. Daar is dus al heel wat in geknipt om het kleiner te maken dus dat kan zo'n beetje erop neerkomen dat data dat er niet is ook niet zomaar valt te (re)genereren. Ook als het om een originele opname zou gaan die niet zo mooi klinkt geld zo'n beetje hetzelfde. Iets opgenomen met een mobiele tel bv zal nooit studio kwaliteit evenaren.

Wat misschien trouwens nog het meeste effect heeft op de kwaliteit van je muziek is simpelweg het spelen met een equalizer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee je kan ze niet van slecht naar beter laten klinken. Dan moet je vanaf itunes downloaden die haalt nieys in de muziek weg dus het beste geluid. Kost alleen wel geld