Hoe moet ik van een voorkant van een internetsite een JPEG bestand maken?

Morgen houd ik een presentatie tijdens een bijeenkomst. Tijdens de presentatie wordt er een diaserie laten zien. Alle foto's moest ik in JPEG opslaan. Nu wil ik ook een foto van de voorkant van een site op internet laten zien. Ik heb toen op Print Screen gedrukt en in word op plakken. Toen wilde ik het opslaan als JPEG, maar die keus zit er niet tussen. Als ik het gewoon in Word opsla, wordt de foto overgeslagen op de diaslideshow. Wie weet hoe ik het kan wel kan kan opslaan in JPEG of op een andere manier zodat hij wel wordt getoond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je moet na het drukken op Printscreen een programma als Paint openen. Dan kun je het plakken en opslaan als een afbeelding.

Toegevoegd na 33 seconden:
Word is bedoeld om tekstdocumenten te maken, niet voor afbeeldingen.
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik voor dit kunstje altijd irfanview: klein, eenvoudig te bedienen en zeer veelzijdig.
Kimath
12 jaar geleden
Irfanview kan uiteraard ook, hiermee kun je ook makkelijk bijsnijden en wat kleine bewerkingen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en irfanview is helemaal gratis en legaal :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct antwoord, maar toch een aanvulling: Wanneer je ALT+Printscreen gebruikt om je 'foto' te nemen, dan wordt alleen het active window 'gefotografeerd' en niet meteen je hele desktop. (Scheelt vaak weer wat knip- en plakwerk)