Hoe kan ik dingen op schaal tekenen met MSpaint?

Ik moet voor een project een huis ontwerpen, maar ik kan niks op schaal maken. Google sketchup heb ik geprobeerd maar dat vond ik niet fijn, dus ik wil paint gebruiken. Ik Gebruik de verhouding 1:100 ( 1 cm = 1 meter in werkelijkheid ) Maar het lukt niet echt. Ik heb bij de instellingen van paint de verhoudingen al veranderd in centimeters, maar ik moet heel precies met mijn muis omgaan. Dit is erg vervelend. Is het ook mogelijk om op paint een verhouding in de voeren ( bijvoorbeeld 2 bij 3 cm ) zodat paint daar automatisch een vierkant van maakt? Ik wil niks anders gebruiken. Ik ga ook geen tutorials bekijken van google sketchup

Vince

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
6.6K

Antwoorden (2)

Wa5t jij zoekt is een technisch tekenprogramma, waarvan autocad de bekendste is. Er zijn echter ook wel gratis en freeware programma's voor te vinden. MS paint is een creatief teken programma en volstrekt ongeschikt voor het soort tekenwerk dat jij wilt doen. Je ontkomt er toch niet aan om voor Cad-achtige programma's wat tutorials te volgen, anders gaat het echt niet lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens Floorplanner, makkelijk en op schaal plattegronden van je huis tekenen, geen tutorials nodig.
www.floorplanner.com