Ik wil een eigen 3D game maken. Weet iemand daar een goed programma voor?

Niet zo één als game maker maar wat professioneler. Het liefst zonder te programmeren. Als het kan gratis (hoeft niet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.1K

Het beste antwoord

Voor beginnende mensen is het heel erg leuk om met unity3d te beginnen. Grote community en de software is ook gratis goed te gebruiken.

http://unity3d.com/

Kijk vooral naar de tutorials van tornado twins op youtube;
http://www.youtube.com/watch?v=5-X-Ebh1kYA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn heel veel game engines waar je gebruik van kunt maken, vaak gratis. zie bron.
Die hoef je in elk geval niet te programmeren...

Bij sommige 3D spellen zijn ook 'level editors' daarmee kun je binnen de regels van het spel nieuwe omgevingen creeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan beginnen met wax 2.0 !

Toegevoegd na 1 minuut:
Lijst van game-engines
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Veel tools genaamd game-engines zijn beschikbaar voor spel ontwerpers om een spel code snel en eenvoudig, zonder het bouwen van de grond af.
Inhoud [ hide ]
Een gratis en open source
2 Proprietary
2.1 Commerciële
2.2 Freeware
3 Met de bijhorende spelletjes
4 Zie ook
5 Referenties
[ bewerken ] Vrije en open source

Naam Primaire programmeertaal Bindingen Cross-platform SDL 2D/3D georiënteerd Scripting Opmerkelijke spelletjes Licentie Nota's en verwijzingen
Aleph One C + + Ja Ja 3D Lua, Marathon opmaaktaal Aleph One ( Marathon kloon) GPL FPS engine
Allegro bibliotheek C Ada , C + + , C # , D , Lisp , Lua , Mercury , Pascal , Perl , Python , Scheme Ja Geen 2D zlib Graphics en audio
Ardor3D Java Ja Geen 2.5D zlib Vork van jMonkeyEngine 2.0
Axiom Motor C # Ja Geen 3D LGPL [ 1 ] [ 2 ]
Blender Python Ja Geen 3D Python Yo Frankie! , ColorCube GPL 2D/3D game-engine verpakt in een 3D-modeler voor snel en intuïtief gebruik, volledig geïntegreerde Bullet natuurkunde bibliotheek
Build-engine C Geen Geen 2.5D Duke Nukem 3D , Shadow Warrior , Blood Gewoonte FPS engine , 2.5D (2D grid basis geometrie.)
BRGameEngine C + + en Lua Geen Geen 2.5D Trem de DOido GPL2 Avontuur motor , 2.5D (3D Ogre, OpenGL, OpenAL, Bullet.)
Cafu Motor C + + Ja Geen 3D Lua GPL of bedrijfseigen Volledige game-engine, graphics, audio, natuurkunde, scripting, netwerken, en de map editor [ 3 ]
ClanLib C + + Ja Ja 2D ClanLib Zelf-beschreven "toolkit", biedt de meeste game-engine functionaliteit en uitgebreide GUI programmering
Cocos2d Python, Objective-C Ja Geen 2D MIT Geschikt gemaakt voor Linux, Mac OS X, iOS, Windows. iOS port is geschreven in Objective-C en geïntegreerd met Box2D en Chipmunk physics engines
Construct Classic Event Based Geen Geen 2D Minitroid GPL / BSD
Corona SDK Lua Ja Geen 2D Bubble Ball
Crystal Space C + + Java, Perl, Python Ja Ja 3D LGPL Graphics, audio, natuurkunde
Kubus C + + Ja Ja 3D zlib Vorige gen, 2d grid-gebaseerd systeem, geoptimaliseerd voor buiten in plaats van binnen-kaarten
Cube 2 C + + Ja Ja 3D Cubescript zlib Efficiënte 6 directionele hoogte-map op basis van geometrie (versus traditionele Polygoon soep model), vandaar de naam Cube, FPS motor
Delta3d C + + Ja Geen 2.5D Python LGPL Maakt gebruik van modulaire bibliotheken.
DimensioneX Multiplayer Motor Java Java, VBscript Ja Geen 2.5D VBscript GPL Produceert browser games met pseudo-3D-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar:

Wax is a high performance and flexible video compositing and special effects software. The idea for Wax is to be very general purpose and flexible in video compositing and effects, so that you can compose your dream video sequence with ease everytime.