Kan ik word en excel zo overzetten naar mijn nieuwe laptop?

Wanneer ik met mijn rechtermuis klik op het icoontje van word en excel en die via mijn externe harde schijf zo plak in mijn nieuwe laptop kan dat dan zo?
Ik heb namelijk geen dvd van het officepakket en wil het zo doen. Maar weet niet of dit werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
6.4K

Het beste antwoord

Nee. Als je het op die manier zou dan dan zou je nieuwe laptop het niet meer als een samenhangend geheel herkennen en ze gewoon als losse bestanden in een map zetten. Ook is office nu geinstalleerd op je huidige schijf en dat moet ook weer gebeuren op je nieuwe laptop.

Wil je het dus echt 'overzetten' dan moet je op je bronschijf alles eerst gaan inpakken naar een .iso of een .rar bestand (alles waarmee je maar grote formaten bestanden mee kunt inpakken als een geheel) en vanaf daar overzetten naar je nieuwe laptop. Als je dan niets vergeten bent (er hoeft maar 1 bestandje niet meegekomen te zijn en het werkt al niet meer) dan kun je het op je nieuwe laptop weer 'uitpakken' dus als je er een .iso-bestand van hebt gemaakt, kun je hem 'mounten' met een programma als Nero, of anders met bijvoorbeeld Winrar uitpakken als je er een .rar-bestand van hebt gemaakt...

Maar: dan zit je nog met je productcode. Die moet je dan ook nog hebben anders schiet je er nog niets mee op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Wat jij voorstelt, is allen het kopiëren van de snelkoppeling. Om Office op een andere computer te installeren heb je echt de installatieschijf nodig.
bamibal
12 jaar geleden
Nee in Windows kan dat niet.
Helaas!
Door de ongelofelijke chaos [dll hell, registry] die de ontwikkelaars van dat besturing systeem hebben gemaakt is het voor een sterfelijk mens onmogelijk om applicaties te kopiëren van de ene naar de andere computer, zelfs al is het beide zelfde versie van Windows.