Is het mogelijk om op een Windows pc net zo te scrollen (glijdende wijze) net zoals op een mac?

Ik heb een mac en een windows pc (beide laptop) maar op mn mac scrol ik echt alsof ik glij op een pagina, maar wij windows scroll ik echt per regel, waardoor het echt heel erg haperend overkomt.

Beide zijn high-end computers, dus aan de hardware ligt het niet.

Wat kan de oplossing zijn?

Browser: Chrome(voornamelijk), Opera & Firefox

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is juist net andersom.
windows is zo snel dat je gelijk op de plek terecht komt waar je naartoe hoort te gaan.
bij de mac zit er een vertraging in het scrollen waardoor die juist lijkt te glijden en er niet meteen is.

Antwoorden (3)

Probeer het met de safari browser op je windows pc. Deze download je op apple.com.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit komt omdat Apple Macbooks een Trackpad hebben. Als je in een Mac gewoon een muis doet is he scrollen ook gewoon normaal "hakkelig". Behalve als je op de Mac een Apple muis gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien lijkt je dit iets:

Als ik klik met mijn muiswiel, dan kan ik in Firefox mijn muisaanwijzer als een soort snelheidsregelaar voor het scrollen gebruiken. Hoe verder ik dan naar beneden ga, hoe sneller ik naar beneden scroll. Voor naar boven geldt hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaspro101
12 jaar geleden
dit heb je ook in google chrome en internet explorer